Op weg naar Puerto Viejo

30 april 2017 - Puerto Viejo, Costa Rica

's Morgens vroeg wakker, maar blijf liggen tot een uur of zeven. In de keuken staat de koffie klaar, dus ik voeg me met een bakkie bij de 2 Duitsers in de tuin. Nadat ik gedoucht heb neem ik nog een bakkie en ontmoet ik in de tuin Nareen (oudere dame uit Engeland met roots in Guyana) die ook naar de Spaanse school gaat. Ik haal nog even snel een ontbijtje en proviand voor onderweg en om kwart voor 9 is Carlos er weer om ons naar het busstation te brengen. Dat blijkt om de hoek te zijn dus we zijn daar om 9 uur terwijl de bus pas om 10 uur vertrekt. Stipt op tijd vertrekken we naar Puerto Viejo, een rit van 4 uur en een kwartier. Onderweg herken ik van 4 jaar geleden Limon (havenplaats) aan de grote stapel zeecontainers. De rest is vooral regenwoud, dus dat lijkt allemaal op elkaar. Stipt op tijd komen we in Puerto Viejo aan waar we opgehaald zullen worden door Allan. Na een half uur wachten komt Allan, alias Jack Sparrow, aangetuft op zijn gammele fietsje. Tot zover de stiptheid dus, Pura Vida! We blijken te gaan wandelen, heel fijn met 14 kilo op je rug in 33 graden met luchtvochtigheid 90%. Net aks ik het afleg van de hitte arriveren we bij de school. De school annex hostel is redelijk primitief, maar erg relaxed. Ik maak kennis met de andere gasten en Limon, de schoolkater en besluit het dorp in te lopen want heb trek in een heel koud biertje en wil gelijk wat inkopen doen voor in de hostel. Onderweg neem ik gelijk een kijkje bij mijn hotel voor de volgende 3 weken en dat ziet er erg goed uit. Om 17.00 uur ben ik terug bij de school voor de intake test, maar aangezien ik er niks van begrijp (test is in het Spaans) zijn we het snel eens dat ik een beginner ben. Net als Lucy, een Australische, waarmee ik dus samen les zal krijgen. Nareen is iets meer gevorderd dus die krijgt privéles. We krijgen tevens te horen dat de volgende dag een feestdag is, dag van de arbeid, en er dus geen les is. We beginnen dus met een vrije dag en worden uitgenodigd om in plaats van les naar de Bribri waterval te gaan. Top! De les wordt op zaterdag ingehaald. Ik ga samen met Nareen en Lucy een hapje eten en worden gevraagd mee te gaan naar Salsa night, maar die slaan we ff over. We gaan terug naar onze hostels en ik neem een lekkere koude douche en duik na wat schrijfwerk mijn bedje in.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rem & Tjar:
    2 mei 2017
    Nu al een heel avontuur. Benieuwd naar je verdere verhalen!
  2. Debbie van Westering:
    2 mei 2017
    Het begin van je avontuur is begonnen. Veel plezier en succes!
  3. Yolande:
    2 mei 2017
    Hoi Regina pura vida. Wat maak je al veel mee. Klinkt allemaal heel goed. Dag vd arbeid meteen relaxt dus. Heel veel plezier mooie ontmoetingen en pura vida gewenst. X
  4. Marjon:
    2 mei 2017
    Wat een super ervaring zeg...ik ga je volgen
  5. Branca:
    2 mei 2017
    Dapper hoor! En wat een leuke verhaaltje, met mooie foto's. Ik ga mijn best doen ze te volgen.
    Succes en plezier daar!